Στον δρόμο της εξόδου από την κρίση, η αξιοποίηση της παραγωγής της ελληνικής γης αποτελεί εύλογη επιλογή. Ο Κώστας Μπαλάφας ανήκει σε όσους έχουν αντιληφθεί την υπεροχή των ελληνικών προϊόντων και το αποδεικνύει με το ελαιόλαδο Moria Elea.
Επειτά από δωδεκαετή καριέρα στο μάρκετινγκ σε πολυεθνικές εταιρείες (όπως Fries-land Campina, Vivartia, Chipita) ο Κώστας Μπαλάφας σε ηλικία 36 ετών, με μεταπτυχιακό από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αποφάσισε να αλλάξει πεδίο δραστηριοποίησης και χρησιμοποιώντας την εμπειρία του στο μάρκετινγκ, να αλλάξει τα δεδομένα στα ποιοτικά αγροτικά προϊόντα.
Στα μέσα του 2011, δημιούργησε την Olive Vision μαζί με τους Αντώνη και Γιώργο Δημαράκη, μια μικρή καθετοποιημένη οικογενειακή επιχείρηση με εξειδίκευση στη παραγωγή, την τυποποίηση και την εμπορία άκρως ποιοτικών ελαιοκομικών προϊόντων. Η εταιρεία βασίστηκε σε ίδια κεφάλαια και επένδυσε εξ αρχής σε δικές της εγκαταστάσεις, τυποποιητήριο – αποθήκες στην Ερμιόνη και γραφεία στην Αθήνα. Ετσι, δημιούργησαν το Moria Elea, ένα ελαιόλαδο που προσφέρει μια μοναδική γευστική εμπειρία μέσα σε μια πολυτελή και κομψή συσκευασία. Οπως εξηγεί ο ίδιος, «η ελληνική αγορά με την εμπορική έννοια δεν είναι ο στόχος μας. Μας ενδιαφέρουν οι εξαγωγές», υποστηρίζει.
Συνεργάτης του κ. Μπαλάφα στη δημιουργία της Olive Vision και του Moria Elea είναι ο Γιώργος Δημαράκης, 27 ετών πτυχιούχος πληροφορικής. Ο τελευταίος ανέλαβε το κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας με στόχο την εξασφάλιση των καλύτερων μεθόδων καλλιέργειας, συγκομιδής, ελαιοποίησης και τυποποίησης.
Μαζί με τον πατέρα του, Αντώνη Δημαράκη, 63 ετών, αγρότη, φροντίζουν όλες τις λεπτομέρειες ώστε το ελαιόλαδο που προέρχεται από τη μίξη δυο εκ των καλύτερων ελληνικών ποικιλιών, το Μανάκι και το Κορωνέικο, να έχει εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Για να μπορέσουν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας πρώτη ύλη, παρακολουθήσαν τα τετράμηνης διάρκειας σεμινάρια Ελαιοκομίας και Τυποποιήσης αγροτικών προϊόντων στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Ερευνών, συνεργάστηκαν με ειδικούς επιστήμονες και προχώρησαν σε δεκάδες εξειδικευμένες αναλύσεις και οργανοληπτικές αξιολογήσεις πριν καταλήξουν στο τελικό προϊόν.
«Το Moria Elea είναι ένα ελαιόλαδο που αναβαθμίζει την τελική γεύση των εδεσμάτων. Τα γευστικά χαρακτηριστικά του ταιριάζουν σε μια σαλάτα αλλά και σε λευκό κρέας», αναφέρει ο κ. Δημαράκης, εξηγώντας ότι «ένα τόσο ποιοτικό ελαιόλαδο οφείλαμε να το συνοδεύσουμε με πολυτελή συσκευασία».
Σχεδιασμός και στρατηγική.
Το δημιουργικό γραφείο των Sereal designers ανέλαβε να σχεδιάσει το εικαστικό κομμάτι, υπογραμμίζοντας τον δρόμο της «πρώτης ελιάς», εμπνεόμενοι από την ελληνική μυθολογία. Η συσκευασία του Moria Elea είναι χειροποίητη και με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον.
Το μπουκάλι είναι από γαλλικό γυαλί, το πώμα και ο φελλός είναι από φυσικό ξύλο, η ετικέτα είναι από βαμβακερό πανί φτιαγμένο στο χέρι και το ξύλινο κουτί σχεδιάστηκε ειδικά για το Moria Elea και κατασκευάζεται σε εργαστήριο ξυλουργικής στην Ελλάδα. Κάθε μπουκάλι Moria Elea είναι μοναδικό και φέρει αρίθμηση στο μπροστινό μέρος της ετικέτας. Προσφέρεται σε περιορισμένο αριθμό, 13.000 φιαλών για το 2012. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής είναι 29 ευρώ για το μπουκάλι του μισού λίτρου και 39 ευρώ για το ξύλινο.
«Δημιουργήθηκε ένα ultra premium brand με στόχο να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε το ελαιόλαδο. Έπειτα από έρευνα αγοράς στο εξωτερικό, είδα ανταγωνιστικές μάρκες, τιμές, συσκευασίες και έτσι προχωρήσαμε», εξηγεί ο κ. Μπαλάφας.
Από το 2012 το Moria Elea έχει λανσαριστεί στο εξωτερικό και έχει ξεκινήσει η τοποθέτησή του στη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Βρετανία και την Ελλάδα, σε επιλεγμένα delicatessen, ξενοδοχεία και κορυφαία εστιατόρια. Επόμενοι στόχοι είναι οι αγορές της Ρωσίας, των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. «Σε κάθε περίοδο κρίσης κρύβονται ευκαιρίες. Τα ελληνικά προϊόντα είναι εξαιρετικής ποιότητας, αρκεί να τα παρουσιάσεις διαφοροποιημένα», εξηγεί καταλήγοντας ο ίδιος.
Αγρεπιχειρείν
Για τους αγρότες του αύριο
...συναμα, ο Κώστας Μπαλάφας ξεκινά τη λειτουργία της Αγρεπιχειρείν (agrepixeirein.gr) , μιας εταιρείας που θα διοργανώνει σεμινάρια και ημερίδες με στόχο τη διάχυση της γνώσης σχετικά με την δημιουργία επώνυμων brands αγροτικών προϊόντων.
Η νέα αυτή επιχειρηματική δραστηριότητα προέκυψε, όπως μας είπε ο κ. Μπαλάφας, «από τον υψηλό βαθμό δυσκολίας και το ποσοστό ημιμάθειας που αντιμετωπίζει κάθε νέος επιχειρηματίας που σκέφτεται να εισέλθει στην αγορά των επώνυμων αγροτικών προϊόντων».
Πηγή : ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου