Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Στρατάρχης Φοςς.

Καταγγέλθηκε στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση ότι ομάδα σπουδαστών της σχολής Ευελπίδων πήγαινε κάθε Κυριακή στην Εκκλησία, πράξη που συνιστούσε σκάνδαλο μέγα για ένα κράτος επίσημα άθεο. 

Ο πρωθυπουργός Κλεμανσώ, ο επιλεγόμενος Τίγρης, άθεος και ο ίδιος, κάλεσε τον διοικητή να αναφέρει αμέσως κατονομάζοντας και τους ευέλπιδες για τις περαιτέρω συνέπειες.

Ο Διοικητής δεν ήταν άλλος από τον στρατηγό Φόςς τον μετέπειτα ένδοξο Στρατάρχη της Γαλλίας, απήντησε: Επειδή συνηθίζω κατά τον εκκλησιασμό μου να κάθομαι στα πρώτα στασίδια του Ναού δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τα ονόματα αυτών που κάθονται πίσω μου. Συνεπώς το μόνο όνομα που έχω να αναφέρω είναι το δικό μου! Και υπέγραψε. 

Εντυπωσιάστηκε ο Κλεμανσώ από την απάντηση του γενναίου Στρατηγού και δεν έδωσε συνέχεια Όταν όμως έπειτα από μερικά χρόνια ο στρατηγός  έσωσε την Γαλλία, ο Κλεμανσώ κατά την τελετή της ανακηρύξεως του Φόςς ως Στρατάρχη της Γαλλίας δεν παρέλειψε να αναφέρει και το περιστατικό αυτό παραδίδοντας τη λακωνική επιστολή του ευσεβούς στρατάρχη στην ιστορία της Γαλλίας σαν υπόδειγμα ήθους και χριστιανικής παρρησίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου