Η δημιουργία μιας πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα ήταν ανέκαθεν το ζητούμενο των φίλων της ταχύτητας. Ο αρχιτέκτονας Θανάσης Παπαθεοδώρου προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, ετοίμασε το project, το παρουσίασε και τώρα κυνηγά την υλοποίησή του.
Οι αγωνιστικές Ferrari από τα εμβληματικά έργα της εικαστικού Μίνας Παπαθεοδώρου - Βαλυράκη ενδέχεται να μαρσάρουν έξω από τους πίνακες, στην πρώτη ελληνική πίστα Φόρμουλα 1, την οποία οραματίστηκε ο αδελφός της, αρχιτέκτονας Θανάσης Παπαθεοδώρου. Η πίστα, μήκους 5.250 μ. στη διάρκεια του Γκραν Πρι και 1.800 μ. τον υπόλοιπο χρόνο, θα εκτείνεται κατά μήκος της θάλασσας στο Κερατσίνι και στη Δραπετσώνα, εκεί όπου σήμερα βρίσκονται εγκαταλειμμένα παλιά εργοστάσια λιπασμάτων.
"Ανακάλυψα την περιοχή κάνοντας βόλτες γιατί μου αρέσει να ανακαλύπτω παλιά εγκαταλειμμένα κτίρια και καινούρια βέβαια. Αρχιτεκτονικά, βρήκα τα κτίρια ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και μετά η ιδέα για να γίνει εκεί η πίστα ωρίμασε", εξηγεί ο κ. Παπαθεοδώρου, ο οποίος σύστησε για αυτόν το σκοπό την εταιρεία Διελπίς, η οποία πρόσφατα παρουσίασε τη μακέτα σε συνέντευξη Τύπου στο πλοίο Knossos Palace.
Επικεφαλής. Τη σχεδιαστική ομάδα συντόνισε ο αρχιτέκτων Θανάσης Παπαθεοδώρου.
"Γκραν Πρι στο Κερατσίνι με θέα τη Ψυττάλεια;", ρωτάμε. "Η περιοχή είναι όντως επιβαρυμένη και γι' αυτό ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας στηρίζει την προσπάθειά μας και μας παραχωρεί οδικές αρτηρίες για τους αγώνες. Τα πλάνα στους αγώνες είναι από ελικόπτερα και θα δείχνουν από Ακρόπολη έως Σαλαμίνα, Πειραιά, ΣΕΦ και μαρίνες. Η δε Ψυττάλεια έχει πρασινίσει αρκετά και είναι μια χαρά", επισημαίνει ο κ. Παπαθεοδώρου. Προσθέτει δε ότι από τις 21 πίστες Φόρμουλα 1 ανά τον κόσμο, οι πιο επιτυχημένες είναι αυτές που είναι μέσα σε πόλεις -το Μονακό δεσπόζει στον πίνακα με τα έσοδα- ενώ αυτές που είναι απομακρυσμένες από την πόλη -π.χ. της Πόλης- είχαν λιγότερη επιτυχία. "Εδώ συνδυάζεται το λιμάνι του Πειραιά, σύμβολο της ελληνικής ναυτιλίας, της πρώτης δύναμης στον κόσμο, με νησιά και θάλασσα αλλά και ένα μετά-βιομηχανικό τοπίο, με άμεση αναφορά στο αντικείμενο.
Αν η Πειραϊκή και τα πλοία για την Κρήτη βγάζουν ωραία πλάνα για τα 600 εκ. τηλεθεατές παγκοσμίως που παρακολουθούν τους αγώνες, σίγουρα τα επιβλητικά σιλό θα κάνουν ωραία πλάνα στο ηλεκτρονικό παιχνίδι για την ελληνική Φόρμουλα 1. Γιατί αυτό το -σκηνικό- που λέγεται πίστα Φόρμουλας 1 -εκτός από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, τα οποία για το Γκραν Πρι ανήκουν αποκλειστικά στον κ. Εκλεστον- διακινεί καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου εκατοντάδες προϊόντα με το σήμα κατατεθέν των αγώνων και εντυπωσιακούς τζίρους. Υπάρχει περίπτωση να πάει κάποιος στο Μόντε Κάρλο και να μην αγοράσει κάποιο αναμνηστικό; Το πρώτο που ζητούν όλοι είναι να δουν την πίστα. Η Μόντζα, παρ' ότι δεν λειτουργεί πλέον σαν πίστα, είναι επικερδής μόνο και μόνο από τους τουρίστες που την επισκέπτονται".
Πιλότος της σχεδίασης
Μακέτα. Αποψη της πίσω πλευράς των κερκίδων και άλλων περιφερειακών εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με την πρόβλεψη, τριάντα πέντε χιλιάδες θέσεις σε κερκίδες θα είναι διαθέσιμες για τους λάτρεις του σπoρ, ενώ χιλιάδες άλλοι θα απολαμβάνουν το άθλημα στα 200 στρέμματα, που θα καλυφθούν με θάμνους και γρασίδι και θα περιβάλλονται 110 στρέμματα με δέντρα. Εννέα χιλιάδες μέτρα φωτοβολταϊκών σωλήνων θα καλύπτουν τη στέγη του κτιρίου των κερκίδων "και αναζητούμε και άλλες λύσεις έτσι ώστε η ελληνική πίστα να γίνει όσο το δυνατόν φιλικότερη προς το περιβάλλον". Ακούγεται ίσως οξύμωρο να προσπαθείς να συσχετίσεις Φόρμουλα 1 και οικολογία, αλλά ο κ. Παπαθεοδώρου έχει άποψη: "Σε αυτό το θέμα η Φόρμουλα 1 είναι παρεξηγημένη. Γίνονται πολλές προσπάθειες για βελτίωση. Παραμένει το θέμα της ηχορρύπανσης. Είναι, όμως, μόνο για τρεις μέρες και όλοι όσοι έρχονται στους αγώνες έρχονται κυρίως για να ακούν το θόρυβο που κάνουν οι μηχανές. Αυτό αρέσει πολύ".
Ο κ. Παπαθεοδώρου περιβάλλεται από παλιές μηχανές αυτοκινήτων τις οποίες έχει μετατρέψει σε έπιπλα, εντυπωσιασμένος από τις φόρμες τους που του θυμίζουν γλυπτά. "Παλιά έτρεχα και σε αγώνες και βέβαια έχω παρακολουθήσει πολλά Γκραν Πρι. Κυρίως όμως αποφάσισα να ασχοληθώ με το εγχείρημα αυτό διότι θα ωφελήσει πολύ την περιοχή, που είναι υποβαθμισμένη και έχει πρόβλημα ανεργίας αλλά και τη χώρα -σε μια εποχή όπου δεν γίνονται νέα πράγματα- την οικονομία εν γένει και τον τουρισμό".
Κυκλικά κτίρια που θυμίζουν τροχούς θα φιλοξενούν υπηρεσίες, λιανεμπόριο, εστίαση και τα περίπτερα των ομάδων, ενώ τα pit stops θα στεγάζονται σε ένα γιγαντιαίο κτίριο που θυμίζει καράβι, με πολλές άλλες χρήσεις στη διάρκεια του χρόνου. Στα κτίρια των λιπασμάτων οραματίζεται ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων, ενώ προσθέτει ότι το πλησίον παροπλισμένο εργοστάσιο της ΑΓΕΤ μπορεί να μεταμορφωθεί σε εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο. "Στον υπόλοιπο χρόνο η πίστα μπορεί να φιλοξενήσει διάφορους άλλους αγώνες και εκδηλώσεις ακόμη και παρελάσεις", καταλήγει και ελπίζει ότι αμέσως μετά την έγκριση από τη Διεθνή Ομοσπονδία - το εγχείρημα θα ενταχθεί κυριολεκτικά σε fast-track, κάτι που άλλωστε θα ταίριαζε και σε πίστα Φόρμουλας 1.
Πηγή : ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου