12/3/12 1:22 π.μ.
Τι να προσέχουμε και με ποια στρατηγική να κάνουμε τα ψώνια μας.
Οι αγορές από τα super markets θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μια πολύπλοκη διαδικασία αφού τελικά θα καθορίσουν τα φαγητά που θα μαγειρευτούν σε ένα νοικοκυριό και θα αποτελέσουν τις διατροφικές συνήθειες όλων εκείνων που ζουν και συμμετέχουν σε αυτό.
Το άτομο που κάνει τα ψώνια στο super market είναι αυτό που επηρεάζει και τις περισσότερες φορές καθορίζει τις...
διατροφικές συνήθειες του περιβάλλοντός του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του μεγέθους αυτής της επιρροής αποτελεί το γεγονός ότι μια από τις βασικές οδηγίες που δίνουν οι ειδικοί σε θέματα διατροφικών διαταραχών όπως είναι για παράδειγμα, η νευρική ανορεξία, είναι η αγορά τροφίμων να μη γίνεται ποτέ από το άτομο που πάσχει από διατροφική διαταραχή.
Για να μπορέσει επομένως ο καταναλωτής να κάνει σωστές επιλογές στις αγορές του και να υιοθετεί σωστή και ισορροπημένη διατροφή περνώντας ακόμη και μέσα από τα πολυάριθμα ράφια των super markets με τους αμέτρητους πειρασμούς και τις μεγάλες προσφορές καλό θα ήταν να εκπαιδευτεί διατροφικά. Παρακάτω παρατίθενται πέντε κατευθύνσεις – στρατηγικές για τον τρόπο που καλό είναι να γίνονται τα ψώνια στα super markets.
Προαποφασίστε τι είδη θα αγοράσετε πριν πάτε στο super market.
Καθίστε ήρεμοι στο σπίτι και φτιάξτε το εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής. Φροντίστε να περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων (κρέας, ψάρι, πουλερικά, ζυμαρικά, λαδερά, όσπρια). Εκτός από τα κυρίως γεύματα, καλό είναι να έχετε στο νου σας και τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας π.χ. δεκατιανό, απογευματινό, σνακ, κ.λ.π. (φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς ωμούς και ανάλατους, τοστ, δημητριακά, γιαούρτι κ.α.). Βεβαιωθείτε ότι το πλάνο σας το χαρακτηρίζει η ποικιλία και ότι τα φαγητά που επιλέξατε είναι υψηλής θρεπτικής αξίας.
Γράψτε λίστα με τα ψώνια της εβδομάδας και μείνετε σε αυτή!
Λαμβάνοντας υπόψη το εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής που φτιάξατε θα επιλέξετε ποια είδη τροφίμων θα χρειαστεί να αγοράσετε από το super market για να μαγειρέψετε τα φαγητά και τα σνακ που έχετε αποφασίσει και θα τα καταγράψετε σε μια λίστα. π.χ. για ένα τοστ θα χρειαστούν ψωμί, κασέρι, γαλοπούλα, βούτυρο. Στο σημείο αυτό καλό θα ήταν να υπολογίσετε και τη συχνότητα κατανάλωσής τους έτσι ώστε να είναι εφικτός ο υπολογισμός της ποσότητας των ειδών που θα αγοράσετε. Αυτό είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο για λόγους οικονομίας (που στην εποχή που ζούμε είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική ανάγκη) αλλά και για διαιτητικούς λόγους. Δεν θα υπάρχει πληθώρα τροφίμων στο ψυγείο και στα ντουλάπια για να σας βάζουν στον πειρασμό να τα καταναλώσετε, ή να συμπληρώσετε και δεύτερη μερίδα, ή να φάτε ένα τρόφιμο μόνο και μόνο για να μη χαλάσει ή να μη το πετάξετε. Έρευνα που πραγματοποίησε το εργαστήριο μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστήμίου Αθηνών έδειξε ότι το 92,5% των ερωτηθέντων καταναλωτών έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν από το super market. Αυτό αποτελεί ένδειξη περιορισμού των παρορμητικών αγορών και αύξηση προγραμματισμού των αγορών, προφανώς σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης οικονομικών περιορισμών. Αφιερώστε λοιπόν λίγο χρόνο να γράψτε μια αναλυτική λίστα των τροφίμων που θέλετε να αγοράσετε από το super market και μείνετε σε αυτή για διπλό όφελος!
Μην πηγαίνετε για ψώνια πεινασμένοι
Ενδεχομένως να σας φανεί περίεργο αλλά όταν πηγαίνετε για ψώνια με άδειο στομάχι το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα μπορέσετε να αντισταθείτε στη θέα των αμέτρητων πειρασμών και θα κάνετε παρορμητικές αγορές. Καλύτερα να έχετε φάει κάποιο μικρό γεύμα (σνακ) πριν φύγετε από το σπίτι και έτσι θα μπορέσετε να αποφύγετε περιττές αγορές και θερμίδες!
Διαβάστε και ερμηνεύστε σωστά τη διατροφική ετικέτα των τροφίμων
Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τις διατροφικές πληροφορίες, όταν ερωτηθούν, αλλά λίγοι πράγματι τις αναζητούν αυθόρμητα όταν ψωνίζουν. Καλό θα ήταν να εντοπίζουν από ποια συστατικά είναι φτιαγμένο το προϊόν, ποια είναι η ημερομηνία παραγωγής και ποια η ημερομηνία λήξης του. Οι καταναλωτές θα ήταν χρήσιμο να μη «διαβάζουν» μόνο τα ποσά θερμίδων, ζάχαρης και λίπους που περιέχει ένα τρόφιμο αλλά να δίνουν προσοχή και σε άλλα συστατικά όπως το Νάτριο, τα κορεσμένα λιπαρά, τα πολυακόρεστα λιπαρά, τις φυτικές ίνες και τις βιταμίνες του. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο, θα είναι πλέον σε θέση να αντιλαμβάνονται καλύτερα όχι μόνο την περιεκτικότητα των μερίδων κάθε τροφίμου σε θερμίδες, αλλά και σε συστατικά των οποίων η ισορροπημένη πρόσληψη είναι καίρια για την υγεία
Κάντε τα ψώνια από το super market μέρος της εβδομαδιαίας σας ρουτίνας
Καθορίστε συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας και ώρα που θα πηγαίνετε για ψώνια. (π.χ. Κάθε Σάββατο πρωί). Υπολογίστε το χρόνο που διαθέτετε συνήθως στα ψώνια έχοντας έτοιμη τη λίστα σας και προσπαθήστε να μην ξεφεύγετε πολύ από αυτόν. Επιλέξτε 1-2 (και όχι παραπάνω) καταστήματα της αλυσίδας που σας ενδιαφέρει στα οποία να έχετε εύκολη πρόσβαση για να μη δυσανασχετείτε κάθε φορά που χρειάζεται να το επισκεφτείτε. Έτσι θα μπορέσετε να μάθετε καλά τους χώρους και τα είδη που είναι τοποθετημένα σε αυτούς με αποτέλεσμα τα ψώνια σας να γίνονται πιο γρήγορα, εύκολα, ευχάριστα και με μεθοδικότητα.
Γίνεται αντιληπτό ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών στον κλάδο των super market έχει μεγάλη σημασία για την θρεπτική τους κατάσταση, την κατάσταση των κιλών τους, το βιοτικό τους επίπεδο αλλά και για την γενικότερη οικονομική κατάσταση.
Τι να προσέχουμε και με ποια στρατηγική να κάνουμε τα ψώνια μας.
Είναι γεγονός ότι το
καρότσι του super market μαρτυρά πολλά για τον καταναλωτή που το γεμίζει.
Ρίχνοντας μια ματιά σε ένα γεμάτο καρότσι χωρίς να φαίνεται ο καταναλωτής που το
γέμισε, μπορεί να γίνει λίγο ή πολύ μια εκτίμηση για το φύλλο (άνδρας ή
γυναίκα), την ηλικία (νέος ή ηλικιωμένος), την οικογενειακή κατάσταση (εργένης ή
οικογενειάρχης) ακόμα ακόμα και εκτίμηση των κιλών του (παχύσαρκος ή αδύνατος).
Οι αγορές από τα super markets θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μια πολύπλοκη διαδικασία αφού τελικά θα καθορίσουν τα φαγητά που θα μαγειρευτούν σε ένα νοικοκυριό και θα αποτελέσουν τις διατροφικές συνήθειες όλων εκείνων που ζουν και συμμετέχουν σε αυτό.
Το άτομο που κάνει τα ψώνια στο super market είναι αυτό που επηρεάζει και τις περισσότερες φορές καθορίζει τις...
διατροφικές συνήθειες του περιβάλλοντός του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του μεγέθους αυτής της επιρροής αποτελεί το γεγονός ότι μια από τις βασικές οδηγίες που δίνουν οι ειδικοί σε θέματα διατροφικών διαταραχών όπως είναι για παράδειγμα, η νευρική ανορεξία, είναι η αγορά τροφίμων να μη γίνεται ποτέ από το άτομο που πάσχει από διατροφική διαταραχή.
Για να μπορέσει επομένως ο καταναλωτής να κάνει σωστές επιλογές στις αγορές του και να υιοθετεί σωστή και ισορροπημένη διατροφή περνώντας ακόμη και μέσα από τα πολυάριθμα ράφια των super markets με τους αμέτρητους πειρασμούς και τις μεγάλες προσφορές καλό θα ήταν να εκπαιδευτεί διατροφικά. Παρακάτω παρατίθενται πέντε κατευθύνσεις – στρατηγικές για τον τρόπο που καλό είναι να γίνονται τα ψώνια στα super markets.
Προαποφασίστε τι είδη θα αγοράσετε πριν πάτε στο super market.
Καθίστε ήρεμοι στο σπίτι και φτιάξτε το εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής. Φροντίστε να περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων (κρέας, ψάρι, πουλερικά, ζυμαρικά, λαδερά, όσπρια). Εκτός από τα κυρίως γεύματα, καλό είναι να έχετε στο νου σας και τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας π.χ. δεκατιανό, απογευματινό, σνακ, κ.λ.π. (φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς ωμούς και ανάλατους, τοστ, δημητριακά, γιαούρτι κ.α.). Βεβαιωθείτε ότι το πλάνο σας το χαρακτηρίζει η ποικιλία και ότι τα φαγητά που επιλέξατε είναι υψηλής θρεπτικής αξίας.
Γράψτε λίστα με τα ψώνια της εβδομάδας και μείνετε σε αυτή!
Λαμβάνοντας υπόψη το εβδομαδιαίο πλάνο διατροφής που φτιάξατε θα επιλέξετε ποια είδη τροφίμων θα χρειαστεί να αγοράσετε από το super market για να μαγειρέψετε τα φαγητά και τα σνακ που έχετε αποφασίσει και θα τα καταγράψετε σε μια λίστα. π.χ. για ένα τοστ θα χρειαστούν ψωμί, κασέρι, γαλοπούλα, βούτυρο. Στο σημείο αυτό καλό θα ήταν να υπολογίσετε και τη συχνότητα κατανάλωσής τους έτσι ώστε να είναι εφικτός ο υπολογισμός της ποσότητας των ειδών που θα αγοράσετε. Αυτό είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο για λόγους οικονομίας (που στην εποχή που ζούμε είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική ανάγκη) αλλά και για διαιτητικούς λόγους. Δεν θα υπάρχει πληθώρα τροφίμων στο ψυγείο και στα ντουλάπια για να σας βάζουν στον πειρασμό να τα καταναλώσετε, ή να συμπληρώσετε και δεύτερη μερίδα, ή να φάτε ένα τρόφιμο μόνο και μόνο για να μη χαλάσει ή να μη το πετάξετε. Έρευνα που πραγματοποίησε το εργαστήριο μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστήμίου Αθηνών έδειξε ότι το 92,5% των ερωτηθέντων καταναλωτών έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν από το super market. Αυτό αποτελεί ένδειξη περιορισμού των παρορμητικών αγορών και αύξηση προγραμματισμού των αγορών, προφανώς σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης οικονομικών περιορισμών. Αφιερώστε λοιπόν λίγο χρόνο να γράψτε μια αναλυτική λίστα των τροφίμων που θέλετε να αγοράσετε από το super market και μείνετε σε αυτή για διπλό όφελος!
Μην πηγαίνετε για ψώνια πεινασμένοι
Ενδεχομένως να σας φανεί περίεργο αλλά όταν πηγαίνετε για ψώνια με άδειο στομάχι το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα μπορέσετε να αντισταθείτε στη θέα των αμέτρητων πειρασμών και θα κάνετε παρορμητικές αγορές. Καλύτερα να έχετε φάει κάποιο μικρό γεύμα (σνακ) πριν φύγετε από το σπίτι και έτσι θα μπορέσετε να αποφύγετε περιττές αγορές και θερμίδες!
Διαβάστε και ερμηνεύστε σωστά τη διατροφική ετικέτα των τροφίμων
Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τις διατροφικές πληροφορίες, όταν ερωτηθούν, αλλά λίγοι πράγματι τις αναζητούν αυθόρμητα όταν ψωνίζουν. Καλό θα ήταν να εντοπίζουν από ποια συστατικά είναι φτιαγμένο το προϊόν, ποια είναι η ημερομηνία παραγωγής και ποια η ημερομηνία λήξης του. Οι καταναλωτές θα ήταν χρήσιμο να μη «διαβάζουν» μόνο τα ποσά θερμίδων, ζάχαρης και λίπους που περιέχει ένα τρόφιμο αλλά να δίνουν προσοχή και σε άλλα συστατικά όπως το Νάτριο, τα κορεσμένα λιπαρά, τα πολυακόρεστα λιπαρά, τις φυτικές ίνες και τις βιταμίνες του. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο, θα είναι πλέον σε θέση να αντιλαμβάνονται καλύτερα όχι μόνο την περιεκτικότητα των μερίδων κάθε τροφίμου σε θερμίδες, αλλά και σε συστατικά των οποίων η ισορροπημένη πρόσληψη είναι καίρια για την υγεία
Κάντε τα ψώνια από το super market μέρος της εβδομαδιαίας σας ρουτίνας
Καθορίστε συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας και ώρα που θα πηγαίνετε για ψώνια. (π.χ. Κάθε Σάββατο πρωί). Υπολογίστε το χρόνο που διαθέτετε συνήθως στα ψώνια έχοντας έτοιμη τη λίστα σας και προσπαθήστε να μην ξεφεύγετε πολύ από αυτόν. Επιλέξτε 1-2 (και όχι παραπάνω) καταστήματα της αλυσίδας που σας ενδιαφέρει στα οποία να έχετε εύκολη πρόσβαση για να μη δυσανασχετείτε κάθε φορά που χρειάζεται να το επισκεφτείτε. Έτσι θα μπορέσετε να μάθετε καλά τους χώρους και τα είδη που είναι τοποθετημένα σε αυτούς με αποτέλεσμα τα ψώνια σας να γίνονται πιο γρήγορα, εύκολα, ευχάριστα και με μεθοδικότητα.
Γίνεται αντιληπτό ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών στον κλάδο των super market έχει μεγάλη σημασία για την θρεπτική τους κατάσταση, την κατάσταση των κιλών τους, το βιοτικό τους επίπεδο αλλά και για την γενικότερη οικονομική κατάσταση.
πηγή: http://www.efoodforethought.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου